Skip to content Skip to footer

Community Forums General Discussion DIY History

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #9166

    DIY History is a crowdsourced volunteer project from the University of Iowa’s Digital Library. The goal of DIY History is to make historic artifacts more accessible – both by enhancing catalog records for greater ease in searching and browsing, and by engaging the public to interact with the materials in new ways.

    Link: http://diyhistory.lib.uiowa.edu/

    DIY cases are crowdsourcing projects that follow several common threads of Digital Humanities research processes. Which processes could be applied in a teaching context of History lessons?

    #10449
    mariamargariti
    Participant

    When teaching History, we could transcribe children’s magazines, comic books and women’s magazines. These sources can become the subject of social history research whose main aim would be the examination of gender relations over time.

    #12295

    We could integrate DIY cases in a teaching context of local history. For ex ample, we could ask students to go through their family records in order to find data that concern a particular historical event that concerns their city (f.e. refugees finding shelter in Kalamata, Greece, after the Asia Minor disaster). They could enrich the content with photos from buildings and sites of that time, oral narrations they have recorded, etc, and create a digital repository with all the data collected.

    #12312

    Το πρόγραμμα της ιστορίας ‘ κάντο μόνος σου ‘ σίγουρα ήρθε για να σπάσει τον παραδοσιακό τρόπο παράδοσης της ιστορίας. Οι μαθητές μπορούν να έχουν πιο εύκολα αλλά και πιο γρήγορα πρόσβαση στην ιστορία αλλά και ταυτόχρονα να αλληλεπιδρούν με το πρόγραμμα είτε βλέποντας εικόνες από ένα γεγονός είτε να επικοινωνούν μεταξύ τους.

    #12323
    Stauropoulou Alexa
    Participant

    Με το πρόγραμμα αυτό της ιστορίας , καταφέρνουμε να αλλάξουμε την μέχρι τώρα γνώμη των παιδιών ,δηλαδή πως η ιστορία είναι ένα δύσκολο και κουραστικό μάθημα. Μέσω αυτής της εφαρμογής , οι μαθητές έχουν γρήγορη πρόσβαση σε ότι θελήσουν να αναζητήσουν και συνάμα βρίσκουν διασκεδαστικό τον τρόπο αυτό. Αυτόματα όσο τα παιδιά διευκολύνονται και χρησιμοποιούν την ηλεκτρονική διαδικασία , την οποία γνωρίζουν καλά , μαθαίνουν πολύ πιο γρήγορα. Είναι ένας σύγχρονος και έξυπνος τρόπος εκ μάθησης, απαραίτητος για τα σχολεία του σήμερα

    #12325
    dimitra
    Participant

    θα ελκύσει την προσοχή και τον ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι θα γίνουν πιο ενεργητικοί κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας αποβάλλοντας από το νου τους πως η ιστορία σχετίζεται με τη στείρα γνώση γεγονότων, περιστατικών, προσώπων, στοιχείων κ.τ.λ.

    #12354
    Foto
    Participant

    H μέθοδος συλλογής ιστορικών πηγών-πληροφοριών DIY History είναι
    μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα και χρηστική ιδέα που λειτουργεί ως έναυσμα στο να αναζητήσουμε απαντήσεις για το πως έχει διαμορφωθεί ο κόσμος μας έτσι όπως τον γνωρίζουμε σήμερα, μέσα από υλικό που συγκεντρώνεται μέσω του Crowdsourcing. Λειτουργεί ως εφαλτήριο αναζήτησης πληροφοριών που συνδέουν το σήμερα με τα μεγάλα ιστορικά γεγονότα του χθες.
    Θα μπορούσαμε στο πλαίσιο της διδασκαλίας να χρησιμοποιήσουμε το συλλεχθέν υλικό και να ζητήσουμε από τους μαθητές μέσω της δραματοποίησης και τη θεατρικής πρακτικής να μπουν στη θέση των ανθρώπων που έδωσαν αυτά τα στοιχεία, να αναζητήσουν τα αίτια για τη σχετική ιστορική συγκυρία και το πως αυτή επηρέασε τη ζωή των ανθρώπων εκείνης της περιόδου.
    Εάν πρόκειται να διδάξουμε γεγονότα σχετικά πρόσφατα, θα ήταν χρήσιμο να ζητήσουμε από τους μαθητές να αναζητήσουν πηγές στο οικογενειακό και ευρύτερο περιβάλλον τους είτε μέσα από αφηγήσεις, είτε μέσα από αντικείμενα όπως φωτογραφίες, βιβλία, εικόνες, έπιπλα, φορεσιές, όπλα ή κοσμήματα. Τα αντικείμενα είναι κειμήλια που φέρουν μεγάλη ιστορία και η ενδελεχής ανάλυσή τους θα έδινε πολλές χρήσιμες πληροφορίες για την κοινωνική δομή της κοινωνίας που παρείχθησαν ή που χρησιμοποιήθηκαν. Βοηθητικά θα μπορούσαν να συμπληρωθούν ερωτηματολόγια, προκειμένουν το υλικό να ταξινομηθεί και να είναι πιο εύχρηστο.
    Θα μπορούσαμε, επίσης, να ζητήσουμε την εκτίμησή τους για το τι θα έπρατταν εκείνοι εάν βρίσκονταν στις συγκεκριμένες συνθήκες ή τι πιστεύουν πως θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί διαφορετικά και με ποιο τρόπο. Έτσι, θα ανέπτυσσαν σκέψεις σχετικά με το κατά πόσο οι απλοί πολίτες είναι απλά παρατηρητές των μεγάλων γεγονότων και αναγκασμένοι να υποστούν τις συνέπειες ή εάν είναι ενεργοί συμμετέχοντες με σοβαρή αλληλεπίδραση πάνω στην ιστορία.
    Το βασικό ζητούμενο είναι να αποκτήσουν οι μαθητές κριτική σκέψη αλλά και να σκύψουν με ενδιαφέρον πάνω στο μάθημα της Ιστορίας. Με αυτή τη μέθοδο, αυτό επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαμθμό .

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.
  • Default
  • Dark